Ridtur

Vad är sadel och träns, i en galopp mot solen nedgång?
Vi susade fram.
vinden tog löven.
marken tog grusen.
du tog mig.
jag tog dig.
solen höll på att gå ner,
vi bara galopperade fram längs vägen
samtidigt som dina hovar dundrade i marken,
samtidigt sträckte jag ut mina armar och släppte allt.
släppte kontrollen.
jag släppte kontrollen och jag släppte henne.
jag bevisade för mig själv att det gick.
man behöver inte kontroll
man behöver tillit.
i det ögonblicket,
i den stunden,
då var jag lycklig.
jag uppskattade lyckan
och jag tog vara på lyckan.
För då var lyckan så vacker,
Hon hade kunnat sticka i väg.
Men jag gav min tillit till henne
och hon bevisade att hon var värld den.
Tänk aldrig att du behöver kontroll,
för det behöver du inte du behöver tillit,
/Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0