Tildas åsikt om att "tävla"

Jag tycker inte själva tävlandet är fel, däremot tycker jag att hästen och ryttaren båda ska tycka det är kul,!
När jag i börja började med NH slutade jag med all hoppning dressyr, men nu fattar jag att det var fel. Lady älskar det, Hon spetsar öronen och ökar så fort hon ser hinder, och hon flyger över,! därför har jag nu bestämmt mig för att börja träna hoppning i ridhuset för Anna Hansson !
Jag ska även prova tävla Lady den 15 maj,! tycker hon inte det är kul då slutar jag tvärt, då ska vi inte göra det mer, men tycker vi om det, ja då fortsätter vi, även om vi aldrig kommer komma till det riktiga "engelska hoppningen", men jag tycker det är viktigt att alla måste få en chans,!
Lady lysser, hon flyger och hon hoppar, hon ÄLSKAR det ! varför ska inte hon och jag då få tävla och träna för att vi håller på med NH? det sker ju på bådas villkor!
så jag tycker inte själva tävlandet är fel, bara att vissa "många" inte tänker på hästen utan på att vinna !
" Ni kan älskar det, Men ni ser det inte bara, Ni tror man inte kan hoppa i NH, men ni har fel, så fel!"
/tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0