Att sakna.

Att sakna någon är både bra och farligt.
ATt älska någon man saknar, är hemskt.
Jag saknar min vän.
den vännen heter Zäta.
Hon var sann.
Hon är för många en häst.
Men för mej är hon bara bäst.
Många säger att hon var min häst.
Men nej hon var min bästa vän.
När andra svek.
Då fanns hon.
När andra backade.
tog hon ett steg fram.
Min vän var modig.
Hon vågade skydda mig.
när jag var svag.
då gav hon mig styrka.
orden dem sa.
"Du är för stor hon MÅSTE säljas, Du vill ju rida du vill väll bli "bra""
dem va aldrig sanna.
jag gick på dem.
men dem var aldrig sanna.
Jag ville inte bli "Bra"
inte om jag skulle vara tvungen att skiljas från min vän.
Jag mins den dagen.
Då en bil kom hit.
Dsem var redo.
med släp och allt.
men jag var aldrig redo.
och kommer aldrig bli.
flickans ord
"ååh  MIN häst"
jag grät.
Zäta,
Hon var inte MIN häst
inte heller hennes häst.
Zäta var min Vän.
inte hennes.
Men min vän åkte.
och här är jag i dag.
3 år efter.
har jag ntligen fått kontakt.
med hennes nya hem.
och om bara någon vecka.
ska jag se på henne,
men jag är rädd.
räd att min vän inte är sig lik.
men jag hoppas det.
För när jag kände henne.
Då var hon älskad, och det är hon än i dag !
/Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0