Framsteg under sommaren

Lady och jag har gjort många framsteg under sommaren, eller ja vissa skulle kankse inte kalla det framsteg..
men det gör jag, ett exempel är vårat förtroende, Lady får mig att käna mig säker !
Jag har alltid varit orolig, men det är jag inte, jag känner mig trygg med Lady ! <3
Jag vågar släppa taget, och släppa allt och bara leva, att galoppera fram i halsring, är underbart, och att galoppera, och hoppa till och med bara skritta, barbacka, i halsring eller helt löst det är magiskt, att hon litar på mig och att jag litar på henne, att vi vågar leka och släppa taget, det är underbart och magiskt,!
visst gör vi otroliaga framsteg i våran sadel och vårat träns också, enorma framsteg, och jag kan säga att, jjag är inte mindre glad för dem, nej för dem är underbara, och känslan att veta att Lady gör det för att hon tycker det är kul, det så underbart, tänk att för tre år sedan var detta ponnyn med det sogsna utrycket som inte vågade leva, tänk att för 2 år sedan kunde hon knappt ridas, och man kunde bara drömma om att gossa, med henne...
tänk att nu efter 2 till år, nu leker jag med min bästa vän varje dag, vi myser, vi gosar vi leker, och vi rider, !
vi älskar att variera, att inte alltid ta en halsring och rida ut, utan också kunna göra allt annat,
"Tänk naturlig med hästen"
det är det vi två gör, vi tänker inte
" Bett är fel, sadel är fel, Halsring och repgrima ska det va"
utan vi tänker på det som blir naturlig bäst för oss två, för det är vi !
Ibland tar jag en repgrima eller halsring och rider ut, rider dressyr eller hoppar, ibland tar jag träns och sadel  och hoppar eller rider dressyr/markarbete, ibland lös hoppar vi, ibland rider vi helt löst , ibland trickträjnar vi, och iblan är vi bara, vi behöver inte mer, så länge vi har varann!
Bilder från förra veckanTypisk lady och Tilda ritt, :D<3<3
/Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0