Skogens makt,

I morse red jag en runda på Lady i skogen,
en underbar runda måste jag säga !
Vi red in på en stig vi aldrig ridit på förr,
marken verkade bra, och VI bestämmde oss för att galoppera,
ett efter ett dök små teräng hinder upp, jag lät henne hoppa och glade sig åt det.
Men efter tre stycker stockar, dök det upp två stenmurar mellan stenmurarna var det en grind av trä (pinnar) den var typ 70-90cm, Lady sög sig åt den och hoppade... med stor marginal, hon flög, i full galopp, och hon hoppade...
Flickan, hon var underbar så kul VI hade då har vi aldrig haft på ett terräng hinder...
efter det hindret kom det några stockar, en tunna och en hö bal, :)
Hon bjöd över alla tio hinder i full galopp <3
sedan kom vi ut på våran skogsväg, och fortsate hem, Lady i ivrig galopp....
när vi kom ut på vägen hem, saktade Lady självmant av till skritt, väll hemma fick hon stora lass med vatten... :)
Nu så här i efter hand får Jag reda på att det inte varit någon teräng bana, utan att vi bara haft självfallen tur och hittat hinddrena ;)
så kanske kanske, finns det sanning bakom orden,
-Skogens makt, Skogens Lycka den smittar och den sprider allt den har-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0