Välkommen Charokee !

Charokee...
Välkommen. Till ditt andra hem... Ja så är det denna damen kommer bo här lite då och då...
Hästen på bilden i förra inlägget....
Min brors flickväns häst, Kee
Hästen som är rädd för det mesta, människor,stenar ovs...
Den hästen, just den hästen... är Charokee och den hästen går i en hage utanför mitt fönster...
För att vi ska jobba tillsammans!
visst är hon fin, stora Kee!
vi övade lite i padcken där hon mest fick gå runt och titta!
Hon är ganska spänd i bland och rädd föe många olika föremål... men det gick jätte bra och hon var hyffsat Lugn!
fter n halvtimma i padocken fick hon gå in... innan vi "prövade" sitta på henne....
det gick också ganska bra efter ett tag...
sedan på kvällen släppte jag i hop Lady och Charokee :)
I dag tänkte jag titta lite på hennes sadel... och sedan träna lite till!
underbara häst !

Charokee
"Ni måste lära, lära att lyssna och försöka förstå, för vi kan tala om ni vill lyssna"
"När jag hör, tystnar jag, hela jag stannar, Jag kan inte hjälpa det med jag blir stel och rädd.
Ni säger att ni inte kan förstå varför jag är rädd...
men jag vet varför ni inte kan förstå "för,för att förstå måste man lyssna"
/ Tilda !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0