Tävlingen,!

Tävlade ju som sagt med Lady i dag, !
som sagt har jag aldrig gillat att titta på tävlingar alla ser så "hårda och bestämmda" ut,!
Men det var kul, Ja, vi hade kul på bannan jag och Min vackra otroliga häst!
Vi åkte runt 8 för att tävlingen började 9 och det tar 15 minuter dit, !
När vi kom dit, sadlade jag och bad min snälla kompis Hannah Jocic, leda runt henne uppe på framridningen medans jag gick banan med min Mamma, detta var både min och Ladys första tävling, och jag visste lika lite som henne, men visst är är det roligt att utvecklas tillsammans, !
Men gick banan med min kära mamma som är väldigt tävlingvan då hon tävlat massa,....!
Banan var ganska lätt den bestod av bara 7 hinder, dock en mur och en vattenmatta !
Lina och Milott, som tränar i "samma" grupp som jag på onsdagar tävlade sina båda unghästar !
för er som inte förståt så tränar jag hoppning varannan onsdag för Anna Hansson ( vi är 6 st privar ryttare som delas upp i olika grupper varje gång 2 st rider unghästar och det är då Lina och Milott "dom är typ över 20 " och så är det 3 andra tjejer som går i 8, 9 och någon äldre) 
Lina red sin unghäst Amoroso i 50 och 60 cm han gick felfritt i 60 cm, Milott red sin "unghäst "5-6 " år hästen heter Calea, och dom hoppade 80 och 90 cm dem gick felfritt båda rundorna !
åter till mig och Lady, när jag gått banan, gick jag upp på framridningen och började rida fram, konstigt nog inte alls nervös! trots att Mamma,Pappa,syrran,Brosan, Hans tjej, Cornelia och Hannah var där endast för att se oss! :)
När vi ridit fram och tagit några skutt, red vi in på banan och hoppade, gick super, 
hon var jätte duktig! Hon som red innan oss, hade en häst som man kunde gråta av att se... den gillade det inte.. den ville inte hoppa... men Lady sög upp hindrena !
Efter det red vi upp på framridnings banan, och fick massa beröm, men jag gav berömen till Lady, "en sak jag inte fattar alla berömer ryttaren fast hästen gör jobbet "
Men,men skulle hoppa två skutt och rida fram lite till innan jag skulle in igen (dem skulle höja )    tog ett skutt och Lady blev över glad över att det var lite högre ocg FLÖG över och när hon landa kom vi i o balans och jag flög, gissa vad dem sa "du behöver inte rida mer" då sa jag bara har vi tagit oss hitt då tar vi oss tillslutet, Lady började slicka mina händer som att säga förlåt, men hallå det var inte hennes fel!
hann ta 1 hinder till innan jag skulle in nästa runda... dem tar in 2 i taget så får 1 hoppa medans den andra värmer upp lite i kanten, men hästen förre typ vägra (den ville INTE hoppa men ägarna bara satt och skänklade !"
Så jag fick hoppa direkt (bättre det än att den hästen som inte ville var tvungen att hoppa) Lady fög fram och flög över det gick super,,,,! Super nöjd och stolt red jag ut, med massa applåder, Lady var grym, Vi red båda två rundorna felfria, så hem kom vi med två roseter, JAG ÄLSKAR DEJ LADY, ! <3
Nu taggar vi 19 juni, för Lady och mej 60 och 70 cm :)
och Holly blir det en lite övning  på 30 cm :)
Hon älskade det,Jag älskade det, VI älskade det <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Tilda, du har världens underbaraste finaste häst och duktigaste såklart. Men så är det ju så att det skulle aldrig gått utan dig <3



2011-05-16 @ 19:32:38
URL: http://Juliaalanden.devote.se
Postat av: Tilda (an av oss)

Hehe, tack, ja hon är vacker :)

kon gärna och titta någon gång !

skulle vara kul, Lady är bäst men tillsammans är vi mega bäst ;) <3

2011-05-16 @ 19:43:46
URL: http://thinknaturalhorse.blogg.se/
Postat av: linnea

su diktiga ni är :D

jag måste komma och kolla den 19 juni :D om jag får? (A)

saknar deej! <3

2011-05-25 @ 18:00:53
Postat av: Tilda (an av oss)

Tack Linnea :)

Ja kom du skulle vara kul :)

2011-05-26 @ 21:00:29
URL: http://thinknaturalhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0