Nöjd !

Hej,Hej
Nu är jag mycket glad, och hemma från en underbar dag.
Tävlingen var i strömsnäs "i vår egna lilla klubb"
Det är där jag tränar, och vi är 9 hästar+ryttare som brukar träna där, Jag tränar först helt själv, "privat,privat)
och sedan är det Frida+Cleo Milott+ hennes nya häst Fanny+Dollar
och 3e gruppen består av, Ebba+Maja Lina+Amoroso Milott+Mirre Ida+Lukas,
Men totalt är vi väll en 60 tal medlemar, som är mer eller mindre aktiva, alltså en väldigt lite klubb,
i stallet är det ungefär 15- 20 boxar, varav max 2 andvänds, idag var stallet fullt, hästar stod och väntade, ryttare red, och åskådare följde tävlingen.
vi var över 70 starter, vilket som är sjukt bra,
först gången var vi runt 30,
Tävlingen bärjade kl 9, och jag skulle rida näst först (i 30 klassen med Holly,)
Jag började fixa i stallet redan klocka 6 på morgonen, och vi körde hemifrån kl kvar i 8, och var ungefär där vi 8,
då stod där redan runt 7 transporter,
Direkt så ställde jag in Lady i stallet, där stod hon nöjt medans jag skulle rida Holly,
Min fina syster min bror och hans tjej Viktoria fixade Holly lite, medans jag och Mamma gick banan, :)
Sedan red jag fram Holly, hon gick fint men var väldigt pigg, väl inne på banan blev hon lugn och det gick väldigt bra, hon är ju trots allt bara 3 år, :)
Sedan var det 14 starter innan jag skulle hoppa Lady, så jag sadlade av Holly, tog ut Lady ur boxen och ställde in Holly där, Sadlade Lady, och började rida fram henne, hon var jätte pigg, hon satte av i full galopp och varvade, sig svetig, tog några hopp innan vi red in på banan, Lady var pigg, och rusade upp i start, gick för fort hela banan, och höll på att glömma banan, vi kom snett mot 5 e hindret, som var ett altenativ hinder, antingen vattenmatta eller ett annat, skulle igentligen hoppat det andra för att Lady aldrig hoppar vatten, men Lady kom som sagt fel, och jag bestämmde mig då för att chansa det gällde, vatten matta eller rivning, hihi Tilda och Lady hoppar vatten mattan :D
60 cm gick också sjukt bra, och Tilda och Lady tog hem rosett :D
efter tävlingen blev det att vi och några till plockade bort alla hinder och fixade fint, kl halv 2 var jag hemma, näjd och gla'h :D
här kommer lite bilder resten kommer någon annan dag :)
/Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0