Ridningen,!

Hejhej,
I går red jag Lady, hoppade lite studs,
först några 30 cm hinder, och i slutet var det ett hinder på 60 cm, !
Lady hade väldigt fin bjudning, och bjöd jätte fint!
Det gick jätte bra att hoppa, hon var hur cool som helst!
I dag red jag lite markarbete med henne,
tog och red i repgrimma, värmde upp med lite olika ridvägar,
och sedan tog vi och sträckte ut oss några rundor i galopp,
hon arbetade fint med fin bjudning och lätta steg.
vid fyra tiden lastade jag Holly, och vi åkte till ridhuset i strömsnäs, dock red vi ute, !
Hon var fin i transporten, när vi väll kom ner till ridhuset, så bara några minuter senare kom även Julia,
en av dem andra medlemarna, hon hade med sina två hästar Lavazza och Mulle,
Holly som aldrig träffat andra hästar än hästarna här hemma, blev hisspig, och började hoppa, stegra och busa massa, men tillslut satt sadlen och tränste på, och inom en kort tid även jag.
Holly är bara 3,5 år, och är väldigt "lätt rest" men hon var jätte duktig.
Tog in henne på banan, som är väldigt rymlig och stor, i hagen brevid gick en häst som kom i går,
Den hästen sprang rundor, och Holly blev ännu hisspigare,
började resa sig och springa, gick inte att stoppa, men efter ett tag lungnade hon sig en smulla, och kunde skritta även om det var ett heltids jobb att få henne att inte resa sig eller springa.
Julia frågade om hun kunde rida samtidigt, och även om jag vet att jag utmanade ödet lite mycket,
så sa jag ja,
Det är ju bra att hon vänjer sig, Julia tog iaf sin lugna 4 åring Lavazza,
Jag undvek att rida jätte nära i början och lätt henne mest skritta, men efter ett tag ville hon verkligen röra sig snababre, så jag lät henne trava lite, och tillslut även galoppera.
Hon taggade ner lite till och därför lät jag henne hoppa några lätta hinder på 30 cm, vi hoppade lite olika hinder och satte tillslut i hop det till en bana på 6 hinder, Holly hade bra fart, och hoppade fint fram tills tredje hindret där hon bockade och gjorde ett himla glädje hopp.
Men vi klarade banan, och jag är sjukt nöjd med henne,!"
Hon var underbart fin, det var båda flickorna!
Hon är fin tjejen! 

/Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0