underbart!

fina ponnin var så underbar i stallet när jag ryktade henne idag <3
hon ville nt äta utan stod bara å njöt när jag borstade henne :')
sen när jag går fram te henne lägger hon sitt huvud i min famn o medans jag försiktigt kan klappa henne så blundar hon o är helt avslappnad, stod så en lång stund :'D<3
så fantastiskt, kan knappt tro det är sant...:')

 

varför är det så speciellt då!?

jo för att under de 4 år jag haft jammi har jag knappt aldrig kunnat röra hennes huvud. så fort jag har varit i närheten av det har hon vänt bort det. har inte kunnat borsta det heller, jo bara om jag hållt henne fast i grimman. men jag har sett då hur obehagligt hon tyckt det var o spänt sig o sett rädd ut. o det känns ju nt bra att håll fast hennes huvud, tvinga henne till det.
så jag brydde mig nt om hennes huvud på ett tag.

sen har jag försökt närma mig huvudet försiktigt. men nt förrens jag började med NH i höstas så släppte det lite.
under hela vintern har hon gjort stora framsteg.
o nu efter 4 års tid & tålamod är problemet löst :'D
det är nu hon änligen vågar lita på mig <3

just därför var det så speciellt idag :')



//manda


Kommentarer
Postat av: Cassandra

Så duktiga! :D

Snygg header! :D

2011-06-15 @ 18:55:36
URL: http://ourlifees.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0