10 saker ni inte visste om

10 saker ni inte visste om mig.
- Jag har alltid varit rädd för hästar.
- Jag tävlade för första gången med Lady i maj.
-Jag är bara 147 cm lång.
-Det tog mig 2,5 år att börja rida Lady på riktigt.
- För två år sedan vågade jag inte galoppera på Lady.
- under 2007-2009 red jag nästan ALDRIG på Lady.
- Jag började rida Holly när hon var 2,8 år,
- Jag är rädd för tiden då jag blir för stor för Lady.
- Jag har ingen "känd ryttare som jag ser upp till" med däremot ser jag upp till Lina.
- Många tror att jag är äldre än jag är.
10 saker ni inte visste om Lady.
- Lady hatar blåst.
- Lady litar inte på många människor.
- När mina kompisar skulle rida Lady, satte hon av i full galopp och sparkade av dem, därför rider ingen annan Lady.
- Lady är hur lugn som helst när man kör transpoten, men så fort man stannar, börjar hon sparka stegra ovs.
-Lady har "närverna utanför" alltså, hon kan bli väldigt nervös och stissig.
- När vi köpte Lady sa dem att hon var en bra nybörja häst, men det första hon gjorde va att Bocka,sparka bakut, bita mig och alla andra ovs.
-Lady och jag hittade inte varandra förens 2010, 
- Många tror att Lady är betydligt yngre än vad hon är.
-Lady har svårt att bli "tjock".
-Lady Har svårt att lita på människor och tycker inte om nya människor.
10 saker ni inte visst om Holly
-Hon va väldigt lugn att rida i början
- Holly har typiskt unghäst galopp.
-Holly har väldigt kort trav.
-Holly har okänd pappa.
- Vi vet inget om Hollys stam förutom Lady
- Vi visste inte om att Holly skulle komma, förens 1 månad innan hon kom, alltså, visste vi inte att Lady var med föl.
- Holly kan reagera agresivt mot vuxna, men aldrig mor barn. (bara för att hon inte tycker om att dem är större)
- Hollys skritt är väldigt snabb, dock är dem andra gångarterna väldig långsamma.
- Holly reds in i repgrimma/halsring
- Holly är ganska "trygg" i sig själv.
10 saker ni inte visste om Haley
- Haley bli ofta kallad Hayla
-Haley är väldigt olik sin syster.
- Haleys pappa, är en maxad C ponny
-Haley har igentligen fin stam på pappans sida.
-Hon gillar inte när man borstar svansen.
- Haley älskar att tävla mot sin syster i hagen.
- Haley  vill vissa sig tuiff, men är alltid försiktig när Dubblin är i närheten.
- Jag älskar att säga "Halet Balejly chilllikona Lady,  men Haley blänger alltid på mig.
- Haley är väldigt försiktig.
- Hon älskar päron och plockar alltid det från träden.
10 saker ni inte visste om Dubblin.
- Dubblin impoterade från Irland när hon var 2,9 år.
-Dubblin födde Chakira här på gårde en månad efter hon kom hit.
- Dubblin födde Chakira när hon var endast 3 år, alltså betäktes hon som 2 åring.
- Dubblin är T märkt sedan ett halv år tillbaka.
- Dubblin är sjukt duktig på att gå i form, och ska alltid göra sig märkvärdig genom att kräka på nacken.
- Dubblin är matfikserad.
- Dubblin är flock ledare, och alla hästar har stor respekt för henne.
- Dubblin har väldigt lätt för att lära.
- Dubblin haft problem med hovarna, (spricker ovs)
-Dubblin heter Ryn's Dubblin Ridge way, men när hon kom till oss hette hon bara Ryn´s Ridge way,  Ryn¨s-Stuteriet där hon föddes, och Ridge way- betyder ås väg på Irländska, (hon föddes på en ås väg)
/ Tilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0