Bjeldbaks Primadonna F-09 imp Danmark

Sjuk hela dagen, men bestämde mig ändå för att åka och titta på en häst uppåt Borås, på stall CW, alltså 3 timmars bilfärd.
Och det var det värt!,
Bjeldbaks Primadonna  F-09  imp Danmark. Hon har gått på en stor lösdrift i Danmark ända tills Maj detta året då hon köptes av stall CW. Hon är bränmärkt av stall CW Bjeldbaks. Och har rött pass, Vilket betyder att både hennes mamma och pappa är "fina" alltså fin stam och fina papper, själv har hon riktigt fin stam, hennes pappa är svar, och mamman "röd" fux. Hela stammen är seketasion D utan två stycken långt bak i mammans stam, dem är C, Primadonna är alltså en D ponny. Just nu står jag och Mamma valet om vi ska eller inte. Det blir mycket jobb, 3 års testet 4a årstestet... ja massa... men vi har fastnat tror jag, i helgen ska någon annan komma och titta på henne, så antingen får vi slå till i morgon eller så får ödet avgöra.!'
Nej nu ska jag ner och drägla över denna fina hästen utstrålning!
/Tilda

Kommentarer
Postat av: Ali Johansson

så fin häst!

älskar eran blogg, men kom igen uppdatera mer? :D

2011-09-06 @ 17:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0