Bjeldbaks Primadonna, Min Primadonna

Ja, det är sant,
Hela eftermiddagen har jag sökt hennes stamtavla,
och så hittade jag den, det finns inga tomma rutor.
Så nu är det bestämt, pengarna kommer in på hennes kort i morgon,
och sedan så ska vi hämta henne snart,!
En riktig dröm, jag kan verkligen inte tänka klart nu.
Hoppar upp och ner.
som en galning.
och kanske är jag galen.
för jag har köpt en 2 åring.
när jag inte har tid till allt jag redan har.
men jag kunde inte låta bli.
hon var för bra.
för bra för mig.
men nu eller aldrig.
Här.
är hennes nya hem.
så välkommen in i mitt liv, trots att du funnits där i dagar.
Ni ska bara se henne, hennes glimt är något speciellt.
Men ja, kommer jag ha tid?
svaret kan jag inte säga för jag vet inte själv.
Men Dubblin blir det lite skogs turer och trickträning, max fyra gånger i veckan annars pysslar jag bara lite i hagen.
Haley, Tränas dagligen , förutom en dag i veckan då alla har ledigt, varför? jo hon har mycket att ta in, men vi håller bara på 10 min ibland och 40 ibland, helt olika!
Holly, Holly ska ridas fram till tävlingen, får se om hon är redo, i veckan är hon inte, så är hon inte, men är hon så ska hon få startas, efter det alltså om tre veckor, så ska hon ta det lungt, och bara ridas en eller två gånger i veckan, hon är ung, väldigt ung, hon behöver inte kunna allt nu, hon får den tid hon behöver, och nu behöver hon smällta allt!
Lady, kommer antagligen fortsätta tränas, hon rids, ungefär fem gånger i veckan, och tränas från marken en gång, men vi får se, börja hon tycka det är jobbigt, så håller vi där.
och Primadonna? när i allsingdar har jag tid? jag kommer hem halv fyra eller fem....?
men det får vi lösa!
/ Tilda

Kommentarer
Postat av: Emma Lind

ååh, vad kul!

2011-09-17 @ 10:00:35
URL: http://emmablondlind.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0